044 364 10 01

Телефонуйте нам!

Телефонуйте нам! гаряча лінія

044 364 10 01

Як знайти «свого» лікаря, вибрати «правильну» клініку і зрозуміти, що таке «лікарська етика»

10.10.2016

Процес пошуку «свого» лікаря часто непростий і тривалий: це справа тонка, приватна і вимагає абсолютної довіри. Крім того, тут важливу роль відіграють супутні чинники: клініка, у якій працює лікар, рівень його професіоналізму та досвід роботи. А ще така делікатна проблема, як етика взаємин лікаря і пацієнта. Про це та багато іншого розповідає Оксана Авер’янова, директор медичного центру АЙЛАЗ, спеціально для Styler.

«Ми працюємо в Україні 11 років і, я вважаю, досить успішно. Ми знаємо проблеми української медицини зсередини, як «продавці», але оскільки ми всі живі люди, періодично виступаємо і в ролі пацієнта як «покупці». Знайти клініку, якій можна довірити своє здоров’я, непросто.

Приватні клініки, як правило, дуже добре оснащені, мають у штаті прекрасних фахівців, запроваджують нові технології (адже конкуренція весь час змушує рухатися вперед). Наприклад, наша клініка за перші 5 років своєї роботи привезла в Україну 5 нових технологій, які раніше не застосовувалися, але були дуже потрібні для наших пацієнтів. Багато приватних центрів працюють так само – швидко беруть на озброєння все найпередовіше», – каже Оксана Сергіївна.

«Складність вибору приватної клініки полягає в тому, що пацієнт не знає, наскільки повно ця клініка володіє арсеналом світових можливостей в даному виді лікування», – міркує Оксана Сергіївна.

Справді! Якщо клініка володіє обмеженими можливостями – вона запропонує тільки їх, тоді як пацієнту необхідний ширший спектр лікування. Але, можливо, для пацієнта є кращий вибір!

Клініка, заявляючи про себе як про експерта в певному виді лікування, повинна прагнути до того, щоб мати всі можливі варіанти боротьби із цим захворюванням. Адже лікування завжди індивідуальне і пацієнт повинен бути впевнений, що для нього вибрано те, що найкраще йому підходить!

«Ми завжди прагнемо саме до такого формату. Якщо ми заявляємо нашим пацієнтам, що здійснюємо діагностику та лікування певних проблем зору, то це означає, що ми справді маємо весь арсенал обладнання і знань, який відповідає світовим стандартам. Можу порадити пацієнтам при виборі клініки завжди цікавитися питанням альтернативних методів лікування вашого захворювання. Якщо лікар може запропонувати варіанти, пояснити їх переваги та недоліки і аргументувати свій вибір – ви в надійному місці і вам варто довіритися цій клініці. І, звичайно, прислухайтеся до себе: якщо у вас з’явився "контакт" з лікарем, ви бачите його щире і чуйне ставлення – це найкращий індикатор правильного вибору».

Чим більше альтернативних методів лікування і методів діагностики клініка має на озброєнні, тим вільніший лікар у виборі правильної тактики лікування.

«Говорячи про офтальмологію і, зокрема, про таку популярну процедуру, як лазерна корекція, треба обов’язково дізнатися у лікаря, який у нього досвід роботи з лазером. Варто також поцікавитися, чи є в офтальмолога міжнародний сертифікат на вид діяльності, що буде важливим бонусом до його досвіду. Проблема в тому, що в Україні немає офіційних курсів навчання лікарів лазерної корекції. Лікарі змушені навчатися цього методу за кордоном. Фахівці нашої клініки свого часу робили саме так. Ми і зараз звертаємося до наших колег з Німеччини, Франції, США, коли впроваджуємо нові програми лазерної корекції.

Зараз ми вперше в Україні впроваджуємо лазерну корекцію вікової далекозорості. І хоча ця програма лазерної корекції інтегрована в наш лазер ось уже 3 місяці, а наш головний лікар Ковальов Андрій Іванович вже тричі проводив ці операції з колегами в Німеччині та Швеції, до широкої рекламної кампанії ще далеко. Оцінка перших отриманих результатів вимагає часу. Ми дуже відповідально ставимося до своїх обіцянок».

Не варто довіряти клінікам, які гарантують вам суперрезультат. У медицині є незаперечна річ відсоток успіху і невдач. Така статистика існує щодо кожної технології і кожного виду лікування. Лікар зобов’язаний пояснити пацієнтові ризики кожного виду лікування та допомогти прийняти правильне рішення.

«Універсальних таблеток» для хорошого зору не існує

Питання професіоналізму клініки вимірюється не тільки переліком послуг процедур і рівнем відповідальності за якість послуг. Є ще один чинник, що впливає на позитивний результат – це ставлення до лікування самих пацієнтів.

Лікування хвороби – це спільна робота і пацієнта, і лікаря. І це спільна відповідальність.

Так, за словами Оксани Сергіївни, багато хто хоче за один раз позбутися проблеми, не докладаючи особливих зусиль і бажаючи отримати «універсальну таблетку», що неможливо за визначенням. Як правило, одного рецепта від офтальмолога недостатньо: лікування – тривалий процес, що вимагає від пацієнта неухильного дотримання рекомендацій свого лікаря. Особливе значення правильне виконання призначень лікаря має при лікуванні дітей і допомога в цьому їх батьків.

«Якщо йдеться про дитячу короткозорість або взагалі здоров’я дитячого зору, то рішення однозначно лежить у сім’ї. Саме батьки відповідальні за те, щоб вчасно помітити погіршення зору в дитини. Від своєчасної та оперативної реакції батьків залежить і психологічний комфорт дитини, її самооцінка, інтеграція в дитячий соціум, успішність у школі», – резюмує Оксана Сергіївна.

Таблиця перевірки зору класика на всі часи

Як же батькам проконтролювати зір дитини? За словами лікаря, універсальним способом перевірки зору навіть за відсутності високоточної техніки залишається класична таблиця, названа на честь радянського офтальмолога Сивцева. Її можна розмістити в будь-якому шкільному кабінеті, а визначити рівень зору дитини може шкільна медсестра. Дуже важливо, особливо в початковій школі, присвятити один урок перевірки зору на відстані, після чого педагог повинен передати батькам записку такого змісту: «Для більш детальної діагностики зверніться до офтальмолога». Це як раз і є тим простим рішенням, яке дозволить відстежити початок можливих проблем із зором у дитини.

Якщо у вашої дитини з’явилися проблеми із зором, зверніться в спеціалізовану клініку, де зможуть провести повне обстеження дитини й обговорити варіанти її вирішення.

Зрозуміле хвилювання батьків і їхнє бажання дізнатися «іншу думку». Багато звертаються за консультацією до декількох лікарів.

Часто другий за списком доктор підтверджує або доповнює діагноз першого. Але буває і так, що спростовує рекомендації першого лікаря, різко і критично висловлюючись на його адресу. Звичайно, це хвилює пацієнта і вселяє недовіру до компетентності лікарів.

Не варто довіряти клінікам, які критикують своїх конкурентів. Жорстка та агресивна критика роботи колег привід для пацієнта не довіряти клініці. Там, де немає культури і етики стосовно колег, важко чекати її і стосовно пацієнта.

Сьогодні завдяки тому, що Україна ось уже 26-й рік – вільна і незалежна країна, приватна медицина в Україні продовжує розвиватися. Є багато прекрасних приватних клінік, які надають послуги світового рівня і цим, безумовно, роблять величезний внесок у розвиток вітчизняної медицини.

Нам приємно, що клініка АЙЛАЗ також вносить свою частку в цей процес На це нас надихають наші пацієнти.

«Дуже хочеться, щоб рівень довіри й поваги між пацієнтом і лікарем зміцнювався. Це в наших спільних інтересах! Давайте будемо працювати в цьому напрямку», – говорить директор офтальмологічної кініки АЙЛАЗ.

Першоджерело: rbc.ua